Alla inlägg under september 2012

Av Marcus Johansson - 29 september 2012 13:59

Jag står vid havet, Ser ut över det glittrande vågorna och låter solnedgången måla mitt ansikte. Vem är jag? Det är upp till dig att avgöra! Kanske är jag Marcus, Som skrev denna text, kanske är jag en lärare du aldrig gillade,.. Eller bara en person från din fantasi. Se så, skapa en bild av mig i din hjärna. se på mig, se mig här på stranden, Hur jag talar till dig. Min vän, fantasi är inget farligt. Är inte solnedgången vacker?

Min vän, säg mig, vet du verkligen vem du är? Du kanske tror att jag skojar, men det gör jag inte. Vem är du egentligen? Vad är just ditt syfte i världen? Gräv inom dig själv, till djupet av din själ. Säg ingenting, min vän, utan bara tänk. Vilken är din roll i universum, detta hav av allt? gör du rätt val i ditt liv? i din existens?

Sanden är väldigt len här på stranden, Jag tar av mig mina sandaler och trycker ner mina fötter i sandkornen, Är inte livet vackert ändå?

Vi, Min vän, Lever här på jorden, Men kanske utan att förstå varför.
Jag vill inte verka allvetande - för jag själv är osäker innerst inne, Även om det vackra havet och stranden denna sen sommardag döljer min osäkerhet. Dess skönhet distraherar. Jag trodde en gång att jag visste allt, Men det visade sig att jag inget visste. IGEN, vet du verkligen vem du är? vad du vill? Kanske du gör det, Min vän, Men jag vet att jag inte vet.

Jag lämnar dig på stranden. Du har aldrig sett en så vacker himmel, Den ser tillbaka på dig, skönheten som är du.

Av Marcus Johansson - 28 september 2012 15:26

Mja inte skreve mycket sen sist jag la in om min novell
Min lärare tyckte verkligen om den när jag läste upp den han gilla min röst med tydligen han fick en bild och kände sig typ som han va den personen sa han så fick lite beröm för den tackar man ju inte nej till bara för det ska vi skriva en ny till för att se om vi är så duktiga som han tror vi är aja det märks va man kommer på nu
men annars har jag inte gjort så mycket varit i skolan eller varit hemma för det mesta 
idag var det 2 timmar med buss till skolan 1 matte lektion sen hem igen va inte så roligt men måste kommer lägga upp en bild när jag är på väg till skolan ganska fint där tycker jag det är 

i helgen vetefan va jag ska göra men nåt blir det väl om igen vill ses då 
annars drar jag till munkfors träffar tjejerna där som jag nu kallar ollonblå haha
bara för att dom stanna med bilen bredvid en och sa va tycker du om min bil visst har den snygg färg haha 
tänkte va först sen sa jag bara aa visst 
men sen sa dom att den har ollonblå färg när man håller fast kuken ett bra tag så den inte får nåt blod HAHAHA men aja 
lite små roliga en då :P haha 
 

Av Marcus Johansson - 23 september 2012 20:50

50år tillsammans


Älskling kommer du ihåg hur vi mötes första gången?


Klart jag gör Älskade Eva.

Hur var det då, Kan inte du berätta det hela för mig?


Klart jag kan, Jo det börja så här att jag och några kompisar skulle ut till en bar och fira en kompis, Vi skulle se om det fanns några fina tjejer man kunde träffa, När vi kom till baren så börja vi beställa en massa att dricka, Så helt plötsligt ställer sig en vacker tjej bredvid mig och beställer samma drink som jag skulle ha. Vi bara titta på varann och just i det ögonblicket visste jag att du va den rätta för mig. Då bestämde jag mig för att försöka få dig att titta och bli lite mer intresserad av mig. Så jag gjorde lite allt möjligt bland annat att bjuda dig på drinkar och dansa med dig, Sen den kvällen följde du med mig hem och sov över den natten, VI hade det jättebra och mysigt, Vi låg och prata nästan hela kvällen tills du somna, Jag gav dig en puss och tog täcket la det över dig, Sen la jag mig bredvid dig och håll om dig, Sen somna jag med. Nästa dag så gav du mig ditt nummer sa att du ville träffas igen, Jag tog det och sa att jag ringer dig lite senare och det gjorde ja.


Samma kväll så hämta jag upp dig och vi åkte till en väldigt fin resturang. Sen vart det det bara att vi såg mer och mer, Vart starkare känslor för varandra, det sluta med att efter några veckor att vi va tillsammans, Efter några månader flytta vi ihop, Efter några år förlova vi oss och fick första barnet tillsammans. Efter vårat tredje barn så bestämde jag mig för att vi skulle åka på semester, Så jag boka allt i smyg och fixa alltihop. När biljetterna hade kommit sa jag bara packa dina väskor, Jag kör barnen till mina föräldrar så länge, Dom får vara där ett så länge. Nästa dag åkte vi till Hawaii. När vi väl var där väntade det en bil som skulle köra oss till hotelet. Nästa dag gick jag upp några timmar tidigare så länge du låg och sov. När allt var fixat så åkte jag och hämta dig sa dags att vakna, Gör dig iordning du har en time på dig, Sen måste vi åka för har fixat en grej vi ska till. DU gick upp väldigt fort, Gjorde dig iordning efter du var klar gick vi ner till limon som vänta på oss. Vi åkte till en strand där solen gick upp över vattnet, Jag tog din hand och sa följ med nu. Du följde med, Vi satte oss ner jag tog
din hand gick ner på knä och sa Eva


När jag såg ditt första leende visste jag att det skulle bli så här, Men kanske inte exakt så här men jag visste att du var allt det jag hade önskat mig, Jag vill spendera hela mitt liv tillsammans med dig, Jag vill att du ska dela det med mig, Vill du gifta dig med mig?


Du svara ja med världens leende med tårar på kinderna. Sen ropa jag ditt alla som gömde sig. Jag gick till limon för att hämta din klänning och min kavaj och byxor, Vi gifte oss direkt på stranden där med alla runt om kring oss. Det va det bästa ögonblicket i mitt liv. Skulle jag göra om det så vill jag att det ska vara med dig igen. För du är den enda för mig. Men efter allt det så är vi här idag 50år tillsammans, Har 3 underbara barn som bor eget nu, Vi har ett hus med stor tomt, Vi tar hand om trädgården med, Vi har det väldigt bra ihop idag, Hoppas det aldrig tar slut!

SLUT

Av Marcus Johansson - 21 september 2012 23:36

Hej!
idag när jag vakna vart det ingen skola orka inte åka ditt kände jag:P haha
så vakna runt 11 där tror jag det va gick upp titta lite på datorn sen drog jag och handla lite mat och sånt :)
sen fick jag tråkigt men då skrev cassandra fråga om hon och några till fick komma och dricka hos mig det fick dom hade en då inge och göra :P
vi hade roligt fram till typ 10 då cassandra den roliga drog :P alla andra va så tråkiga satt mest stilla :P haha 
sen vid 11 fick alla andra dra för du tröttna jag på att det va så tråkigt så skicka ut dom för jag ska sova typ nu :P
imörra funderar jag på att ha en stor fest eller bara ha en tråk dag men jag vet inte hur jag ska göra det märks 
kommer lägga upp några bilder på mig micaela och cassandra :)
       

Av Marcus Johansson - 18 september 2012 20:54

Hej!
idag har jag bara varit i skolan till 4 sen vid runt 6 tiden va jag hemma,
drog ner på stan köpte två presenter 
drog till min mors jobb sen 
efter det drog jag till coop köpte lite yogurt träffa anna och ida prata med dom en liten stund
och nu sitter jag hemma ska när som helst lägga mig för imörra är en lång skol dag från 7-19:00
så blir LÅNG dag !


men har lite tankar om jag ska ha rå fest hemma hos mig i helgen eller om jag ska stanna i skolan där bland fölk som bor där och festa där se om man hittar lite mer roligt folk att va med vet inte riktigt hur jag ska göra eller om jag ska bara skit i allt låsa in mig söve bort hela helgen 
men men det märks hur jag gör!

nu tar jag i alla fall natten 
PUSS!

Av Marcus Johansson - 17 september 2012 15:33

Vet du att du är söt när du ler? 
Att jag smygtittar på dej. När du inte ser? 
Vet du att jag älskar att höra ditt skratt? 
Att jag drömmer om dej varje natt? 
Vet du hur ofta jag tänker på dej 
Att du med glädje fyllde hela mej
Vet du hur söt du är när du är sur och tvär? 
Att det är dig jag håller kär? 
Vet du att jag tycker om ditt sätt att gå? 
Att jag önskar att det för alltid kunde va vi två! 
Vet du att jag älskar dej?

 

Av Marcus Johansson - 16 september 2012 22:34

Hej igen:)
i fredas skulle jag ut med amanda men hon vart för sjuk och orka inte :) så jag drog till en annan :)
helgen har varit toppen tycker jag :P både rolig skön helg:)
på lördagen så drog jag från henne för att träffa min mor för att prata och handla :P
sen drog jag tillbaka ditt kom med pizza och rosor till henne hihi 
och idag har jag inte gjort så mycket vart hos henne till typ 2-3 eller va klockan va när jag drog hem när jag väl kom hem gjorde jag mat sen slockna jag i sängen i några timmar xD haha 
och nu ska jag söve ska man åka 10 mil för att ha en lektion sen åka hem igen :D haha skit roligt :D
hoppas ni alla andra har haft en bra helg med:D

Av Marcus Johansson - 12 september 2012 19:29

tjo hej bitches! ne då hej på er

idag när jag vakna kände jag att jag verkligen inte orka med skola men gick upp en då och drog iväg dit en då
stanna till 1 typ sen orka jag inge mer tänker för mycket med allt som händer...
så drog till karlstad va där en stund gick runt och titta kände mig lite vilse med tills jag träffa alexandra och nån kompis till henne haha
sen tog jag och alexandra buss hem tillsammans satt och prata tog lite kort på hennes dator hade lite roligt tills hon dissa mig och sa att hon skulle sova haha,
sen när vi va framma sa vi hej då jag gick hem och sitter här än gör inte ett skit 
imörra har jag sov morgon fram till 1 
allt jag har att säga om den här dagen! tjohej


lägger upp en bild på nåt bara :P  

Presentation


Hejsan, heter Marcus Johansson, är 21 år bor i kristinehamn.
jag älskar att röra på mig åker väldigt mycket inlines har stort intresse på att alltid hitta på nya saker :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards