Alla inlägg under maj 2014

Av Marcus Johansson - 31 maj 2014 15:44

Mjaaaaa men tjenare puckon:D

Igår va gjorde jag igår hm

Hm ska ja var ärlig så kommer ja inte på va ja gjorde på dagen ? men not kvällen så var jag med Sara Rille matte och Emelie :D vi grilla spela lite fotboll en stund så länge solen va uppe:D vi gick in sen drack vidare när alla mygg och knot kom :P

Vi drack nått drick spela va ganska roligt utom att ja drack sprit tog sig ganska gött i Huve sen haha :P

Så ja fick inte sova kvar där fick inte däcka där :P så ja valde att dra hem innan ja gjorde nått av det xD haha

Åkte inlines hem full som ja var, kom några killar på skateboard skratta åt mig för ja vingla så haha bara för det när dom åkte förbi så tog ja världens fart från baken åkte från dom skratta åt dom haha, otroligt att ja inte trilla men har ju väldigt bra balans :P
När ja kom hem så låg ja i sängen skratta för mig själv över deras blickar ja fick när ja åkte förbi dom då xD
Sen somna jag haha,

Vakna flera gånger på morgonen men aha låg halv död i sängen men vart inte bakis iallafall :D

Drog köpte pizza förut träffa på en kompis ja inte har träffat på ett väldigt bra tag nu :D
Kanske träffar han på stan ikväll :D vem vet :D


Nu ska ja se klart avatar bara ta det lugnt :-D.


Av Marcus Johansson - 30 maj 2014 09:47

Hejsan :D

Om lite igår :D

Igår börja jag vara med Kim en stund gick på stan titta lite :P gick hem efter typ 40 min la mig i sängen titta på film allmänt lata mig

Sen så drog ja träffa Sara :P vi gick mot stan då träffa vi Thomas med :-) vi drog till Erik träffa han och hans vänner :P efter en stund så drog vi mot stan träffa Rille med:-)

Sen så gick Sara Thomas mot Emelie, kände hur mitt humör bara sjönk sjönk så ja drog hem lite snabbt duscha av mig allt å drog hem till Emelie och Mattias med :P
Tog med mig två flaskor sprit som vi satt drack av :P hade det ganska trevligt gött :D tills allt drama skulle komma var de inte lika roligt men de va trevligt innan :P

Vid ungefär ett tror jag var hemma :P
La mig i sängen skulle kolla efter fest och sånt men ja somna haha. Så de sket sig xD

Vakna i morse att Sara hade skrivit :) så nu har jag duschat ser på film :P ska väl dricka idag med va jag vet :D hoppas det blir bättre :D

Av Marcus Johansson - 30 maj 2014 01:05

Vi vet att kyssas kan vara en väldigt bra social förströelse, det skönaste sättet att avsluta en bra dejt på och att få en intim kontakt med någon.
Kollisionen mellan läpparna och tungan är något vi allt för ofta tar för given, men det finns väldigt mycket mer under ytan på en kyss än ögat mäktar ta in.
Oavsett om vi är rädda för svininfluensan eller någon annan vätskebaserad sjukdom är kyssandet faktiskt bra på väldigt många vis. Här följer 5 goda skäl till varför du bör kyssas mer!


1. Det boostar ditt immunförsvar
In färsk studie i the journal Medical Hypotheses hävdar man att kyssandet kan öka kvinnors immunförsvar mot Cytomegalovirus. Viruset Cytomegalovirus (CMV) är ett DNA-virus som tillhör herpesvirusgruppen. CMV kan spridas under graviditet från mor till foster och orsaka svåra infektioner med framför allt neurologiska symtom som följd, men även blindhet och dövhet om mamman bär visruset under en graviditet.
Efter det att man blivit smittad och haft CMV för första gången (primärinfektion) finns CMV kvar i kroppen hela livet, i regel utan att man märker av det eller att det ger några problem. Så kyss på och stärk immunförsvaret.

2. Att kyssas hjälper dig att hitta rätt partner
Antropologen Helen Fisher beskriver kyssandet som ett verktyg för att hitta rätt partner.
- En stor del av hjärnbarken används för att plocka upp signaler från beröringen som sker till läpparna, kinderna, tungan och näsan. Utav fem av tolv nerver i hjärnbarken plockar upp data från munnen. De känner av det som är känsligast, som smaker, beröring, värme och kyla. Så när du kysser någon är det som att höra och känna den personen också. Och du visar verkligen vem du är en djup typ av marknadsföring.
Andra studier om kyssandet menar att det är ett sätt att bestämma vem du är mest biologiskt kompatibel med.

3. Kyssandet bränner kalorier
ANDRA LÄSER NU: Norsk artist åt upp sin höft ? med ett glas vin
Det beror på vilken studie man tittar på, men det rör sig om allt från 2 till 6 kalorier per minut.
Inte som en joggingtur på löpbandet, men ett par timmars hångel skulle kunna bränna en handfull M&M:s eller ett halvt glas vin och det är ju alltid något.

4. Att kyssas håller ansiktsmusklerna starka
Visst tajta armmuskler eller tonade cellulitfria lår kanske är det som ligger högst på listan, men underskatta inte träningspasset som munnen får under en kyssession. Enligt forskarna använder vi 30 muskler när vi kysser någon och det håller kinderna tajta.

5. Att kyssas ger en naturlig avslappning
Enligt flera forskningsrapporter ökar kyssandet nivåerna av oxytocin, det som gör att vi stressar ner helt naturligt. Det ökar även tillströmningen av endorfiner, kroppens må-bra kemikalier. Att byta spott ökar också dopaminet, som gör att vi får den där romantiska feelingen.

Av Marcus Johansson - 29 maj 2014 16:53

Well Now im gonna say something about me!

Har lite tråkigt just nu tänkte skriva om mig själv hur jag är som person :)

So let's begin!

Hejsan, Heter Marcus Johansson!
Är snart 22 år
Jag bor i en liten stad som heter Kristinehamn nog därför jag är som jag är :P hehe

I denna stad är dom så bombade att dom får mig att se normal ut höhö ?

Jag älskar att vara med kompisar/ vara ute bland folk eller bara vara ute överhuvudtaget,

Jag åker väldigt mycket inlines när jag inte har nått att göra, försöker träffa nytt folk hela tiden som jag gör med:P

Folk har pratat om mig att jag är unik på ett sätt,
Dom säger att det inte finns många som mig, det tror jag att det finns men dom kanske inte bara vågar visa sig haha

Jag är en sån person som aldrig skäms vad ja än gör eller vem jag är med, man lever ju som sagt bara en gång och jag gör det som gör mig glad:D

Jag går har tankar ånger allt sånt med, men jag visar det aldrig, allt man varit med om har bara gjort en starkare gör en starkare :D

Jag går oftast alltid med ett leende på mina läppar, för jag vet ett leende kan göra någon annans dag för att nån log mot dom, jag hjälper gärna folk med om jag ser dom har problem med nått eller bär tunga grejer efter som jag är ganska stark av mig gillar utmanna min styrka för ibland blir jag själv chockad över hur stark jag är:) jag älskar att få folk att skratta får mig att bli glad å jag älskar att se andra glada värmer ens hjärta bra :D

Dom som känner mig vet ju hur jag är haha har fått snart höra allt från A-Ö

Men ändå är jag omtyckt av mycket folk sprider min glädje så gött jag kan

Bestämde mig redan som liten att jag inte skulle vara som alla andra, så när folk börja snusa och röka så gjorde inte jag det istället, ja gjorde typ tvärtom än va alla andra gjorde, vart mobbad av det med, är glad över det hände med för har gjort med den jag är idag,

Har ju en förmåga att se vilka som mår dåligt eller är rädd för nått.
Oftast brukar folk öppna upp sig, våga vara sig själva när dom är med mig kunna lita på mig, jag har fått så många att känna sig trygga när dom är med mig för dom tycker allt känns så bra med mig,

Så ser jag till att dom träffar folk känner sig trygga bland folk tillslut vågar vara sig själva jämt utan att spela något annat,
Slutar oftast att jag blir bort glömd tillslut men jag vet att jag va den som såg till att dom fick sitt liv framåt
Jag vet inte hur många jag har hjälpt gjort för folk, jag kommer fortsätta med det :D

När det kommer till kärlek har haft några förhållanden men har aldrig funka på grund av många olika själ

Men hittar jag nån ja verkligen gillar så ser jag till att säga det till den personen jag ser till att visar att ja gillar den å ja gör allt för den personen, sist jag gjorde det så höll ja på ungefär 4 år tills jag vart tillsammans med den personen
Jag tar hellre äkta kärlek som varar långt än flask kärlek som utnyttjar en, ser sånt direkt nu när det väl är nått

Jag hatar folk som ljuger för mig
Det kan få mig tappa förtroendet direkt för den personen, vill att dom ska kunna lita på mig tala sanningen även om det skulle såra mig så tar ja hellre den smällen faktiskt, vet jag iallafall från start att den personen var ärlig mot mig

Jag där emot har ganska stora problem att ljuga, för ljuger jag så mår jag dåligt tillslut måste berätta sanningen för den personen annars äter det upp mig kan inte sova sånt då!


Har förändrats genom åren som gått
Blivit en bättre person, går ner i vikt som jag vill med
Lär känna nya vänner
Kanske bli kär på nytt vem vet det kommer :D

Är väl en liten del av mig haha
Är det nått är det bara skriva fråga om du undrar över nått :-)

Nu ska jag inte göra ett smack förmodligen just nu :D

Puss på er

Lägger ut lite bilder man varit med om :D

Jag nu:) tiden förändrar en, kan ju alltid hoppas folk blir bättre få det dom vill med sin framtid :D

Av Marcus Johansson - 29 maj 2014 11:58

Tjenare !

Vaknade nyss hoppa direkt in i en dusch gött som fan va det !

Igår när jag vakna så drog jag och möte Carola för vi skulle på ett möte om jobb!
Efter det så hade Amanda skrivit frågat om vi skulle träffas, hon sluta svara så ja drog träffa Kim istället gick på stan titta runt sånt medans ja vänta på svar från Amanda :)

Vid två så drog vi hem till mig fundera på va vi skulle göra, Amanda hade inte svarat än så då valde jag att dra hem till Sara istället för att sitta vänta på Amanda, så va lite med Sara klippte hennes gräsmatta typ hälften då :P
Sen följde jag Sara till Emelie, så gick ja hem sen igen :P
Vid 7 så börja ja gå mot Anna och sosso, men när jag kom fram va dom inte klara så jag gick till Sara klippte klart gräsmattan medans ja vänta på dom :)
När dom väl var hemma igen så drog jag dit :P låna hennes dusch för ja stank svett tyckte jag :P

Efter en stund satte vi hos och åt lax med ris va skit gött faktiskt :) såg film prata umgås bara :-) runt 12 där så var alla så trötta så ögonen hänge lite huller om buller, men vi höll oss vakna en stund till, vid två så var vi för trött så dom gick la sig fråga om ja skulle sova kvar, men ja drog hem istället så vid halv tre tror jag det var så var jag hemma, slängde mig i sängen direkt och nu ligger jag i den igen! Gött är det med !

Idag har jag faktiskt ingen aning vad som kommer hända, men det kommer väl säkert upp nått :-)

Av Marcus Johansson - 27 maj 2014 23:05

Hejsan!:P

Ligger i sängen tänker på va som just hände xD men vart väl ganska bra, fick lägenheten typ helt städad ?
Tack sosso för hjälpen :P haha se om ja orkar ta resten imorgon :P

Nu finns det inte så mycket mer att göra, dags att lägga sig, upp i morgon :-)
Puss och kram :D

Av Marcus Johansson - 27 maj 2014 19:50

Heeeey!

Idag vart en bra dag ändå :P haha
Vart väckt av Sara i morse !

Så möte upp henne vid polisstationen
Men innan det så träffa jag Camilla och soppan Stog där och prata med dom en stund innan jag möte Sara :P

När jag möte upp henne och Alex så gick vi köpte glass till Alex, gick runt lite på stan titta runt hade det trevligt :P

Sen så hämta vi Liam gick hem till Sara, men då sa jag hej då för ja skulle hem :P vart det inte träffa på Anna så vi tog följe ner mot stan :P
Sen så hålde jag sosso sällskap medans hon åt sin lunch !

Sen efter det så gick jag hem satte mig ner tog de lugnt hoppa in i duschen tog på mig kläder gick på liams fotbollsmatch :) det gick inte så bra, men han verka ganska glad än då :P

Nu sitter jag hemma funderar på vad ja ska göra :P haha

Lägger upp lite olika bilder från idag :-)

Av Marcus Johansson - 26 maj 2014 23:21

Hejsan hojsan!

Kan väl börja va som hände i morse :P vakna klev upp gick ner till stan fixa lite grejer :-)

Efter det gick jag hem åt lite mat kolla runt vad folk gjorde :P

Så jag åkte till Sara va med henne Tomas och Rille en stund :D lekte lite med hennes barn hade lite vatten krig hade det bra :D haha
Sen så kom Anna och sosso hämta mig :P så vi åkte handla först så dom fick det dom skulle :P sen åkte vi runt lite åkte köpte pizza som dom åt ute vid skärgården :P medans dom åt så passa jag på att bada lite snabbt :P
Så åkte vi runt lite till :P

Sen så gick ja hem till Sara skulle hämta mina inlines :P men Stog prata lite med henne först :P
Nu ligger jag i sängen äter popcorn och ser film utan sällskap :-/ vill ha sällskap, skaffa mys kompis igen? Haha xD

Lägger upp lite bilder på från idag och en bra text :D

Presentation


Hejsan, heter Marcus Johansson, är 21 år bor i kristinehamn.
jag älskar att röra på mig åker väldigt mycket inlines har stort intresse på att alltid hitta på nya saker :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards